LMS ها سامانه های مدیریت یادگیری و آموزش مجازی هستند که برگزاری کلاس ها و دوره ها را به شکل آنلاین برگزار می کند. جلسات آنلاین در بستر پلتفرم های برگزاری جلسات آنلاین مثل آدوبی کانکت یا بیگ بلوباتن،برگزاری آزمون آنلاین و انتشار مطالب، نظرسنجی ها، حل تمرین و پیام بین فراگیران و مدرسان را برعهده دارد.
در عصر شبکه های اجتماعی و افزایش تعاملات آنلاین کاربران تمایل دارند در یک محیط پویا و تعاملی مطالب کلاس ها را دریافت کنند و فعالیت ها و تعاملات خود با فراگیران دیگر و مدرسان را تجربه کنند. مفاهیم شبکه های اجتماعی و بازی انگاری برای بالاتر بردن انگیزه کاربران برای یادگیری منجر به خلق نسل دوم سامانه های ال ام اس شد که شبکه اجتماعی آموزش طهورا به شکل یک Social LMS یکی از آنهاست که توانسته با تجربیات استقرار در دانشگاه های مختلف روند توسعه خود را طی کند و به شکل یک سامانه جامع با قابلیت مدیریت ترم و ارتباطات سرویس گرا با سامانه های پشتیبانی-سامانه-های-آموزش-مجازی/24/e">مدیریت آموزشی عرضه شد.
همچنین قابلیت افزایش ظرفیت سرویس دهی برگزاری جلسات آنلاین با کمترین زمان و صرف منابع سروری و توسعه نرم افزاری توانسته شرایط مختلف که نیازمند واکنش سریع به شرایط است را مرتفع کرده است. کرونا، آلودگی هوا و ... که منجر به مجازی شدن آموزش های دانشگاهی است وضعیت هایی است که نیاز است به شکلی فوری و سریع به آن واکنش داد و نیازمندی های یادگیری را مرتفع کند.
یکی از مهمترین نیازمندی های حوزه آموزش مجازی پشتیبانی فراگیران و مدرسان است که بازدهی و کیفیت آموزش را افزایش می دهد. بدیهی است رضایت کاربران از برگزاری ها با توجه به شرایط اینترنت، دیوایس ها و میزان آشنایی کاربران با سامانه های آنلاین ممکن است مختلف باشد و ارتباط و ارائه پشتیبانی در سطوح مختلف می تواند توسعه آموزش مجازی را به بهترین شکل پیش ببرد. ارائه پشتیبانی به شکل هوشمند با عنوان پاسخگوی خودکار از رصد فعالیت های کاربران و پشتیبانی آنلاین از خدمات پشتیبانی مجموعه تیارا است.