سایت-و-فروشگاه-اینترنتی/34/e">وب سایت های شرکتی نیازمند ارائه بهترین وجه یک کسب و کار است. در نظر گرفتن مخاطبین و مشتریان و شکل دادن هویت و برند کسب و کار در ظاهر سایت و ارائه اطلاعات اصلی و دسته بندی شده برای راهنمایی سریع مشتریان و دریافت اطلاعات بیشتر و یا سوق دادن به راه های ارتباطی مثل تماس و ... بخش دیگری است که باید در یک سایت شرکتی لحاظ کرد. شرکت ها غالبا نیازمند اند که اخبار و رویدادهای مرتبط با شرکت خود اعم از حضور در رخدادها و نمایشگاه ها، معرفی محصول یا خدمات جدید و حتی اخبار و مقالات مرتبط با حوزه کاری و بازار خود در سایت منتشر شود . این نشان مهمی از فعالیت بروز و زنده بودن سایت است. که می تواند تاثیر مهمی بر نگرش مشتریان به کسب و کار داشته باشد و همچنین اثر مهمی روی سئوی سایت شرکتی داشته باشد. همچنین دریافت اطلاعات محصولات اعم از کاتالوگ ها، لیست قیمت ها و ... نیازمند ارائه و جایگذاری در سایت به شکل دسترسی سریع و آسان است.
سایت های شرکتی باید با هویت بصری و برند کسب و کار همخوانی داشته باشد و همچنین نیازمند نگهداری و بروز رسانی سایت برای بالابردن حضور در جستجوهای کاربران (سئو) و بالابردن سطح ارتباط که ممکن است مرتبط با تکنولوژی ها و دیوایس های مختلف باشد . لذا سایت های شرکتی نیازمند بروزرسانی در محتوا، ظاهر و تجربه کاربری هستند تا تبدیل به یک بازوی کمک کننده برای جذب مشتریان جدید شود و همچنین مشتریان قدیمی را ترغیب کند تا همواره برای دریافت اطلاعات و اخبار ارتباط خود را از طریق سایت شرکت مشتاق باشند.
هر کسب و کار و شرکت خدماتی یا تولیدی نیازمند حضور در اینترنت و جذب مشتریان و مخاطبان خدمات و محصولات خود هستند. این حضور نیازمند طراحی وب سایت با شرایط و امکانات خاص و توام با سئو و بهینه سازی است که بتواند جذب مخاطبان جدید را به همراه ارائه اطلاعات ترغیب کننده و کافی و مفید برای مشتریان ارائه دهد. اطلاعات و نحوه ارائه آنها به همراه چیدمان سطوح مختلف ارتباطات می تواند بازوی قوی و کارآیی را برای شرکت و کسب و کار ایجاد کند.
اطلاعات محصولات، کاتالوگ ها، اشتراک گذاری و دریافت اطلاعات در وب سایت شرکتی لازمه طراحی و پیاده سازی یک ساختار در جنبه های مختلف است که به شرح ذیل می توان آنرا ارائه داد :
حضور در اینترنت برای جستجو های مختلف مشتریان که نیازمند سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو به خصوص سئو برای گوگل است که مشتریان با جستجو در اینترنت بتوانند وب سایت شرکتی کسب و کار را در رتبه های برتر مشاهده و شانس ارتباط اولیه را ایجاد کند.
نحوه ارائه اطلاعات به مشتریان در حضور اولیه مشتری از طریق گوگل به وب سایت ، دسترسی ها و ترتیب و اولویت های نمایش مطالب و دسته بندی های اصلی که شامل تجربه کاربری و طراحی سایت و قالب و صفحات سایت می شود. اینکه کاربر با هر دیوایس و شرایطی بتواند ابتدا کلیات خدمات و کالاهای شرکت یا کسب و کار را مشاهده و در صورت لزوم وارد جرئیات شود.
و بخش آخر که ارتباطات است، یک وب سایت شرکتی و یا کسب و کار نیازمند سطوح مختلف ارتباطات است که مشتریان و مخاطبان مختلف با نیازمندی ها و سطوح مختلف بتوانند راه ارتباطی مورد علاقه خود را انتخاب و براحتی و سریع از طریق وب سایت شرکت ارتباط برقرار کند. روزهای تعطیل یا ساعات غیراداری ممکن است نیازمند راه های ارتباطی خاصی باشد که باید مرتفع شود تا زنجیره مسیر مشتری از جستجوی گوگل تا ورود به سایت شرکت و ارتباط برقرار کردن و خرید یا دریافت اطلاعات سریع و بدون تعلل انجام شود.
ارتباط وب سایت شرکتی با مدیریت فروش یا مدیریت ارتباط با مشتریان CRM یکی دیگر از ویژگی های طراحی وب سایت شرکتی است که بتواند اطلاعات مشتریان را در حین فرآیند دریافت اطلاعات یا تماس از طریق راه های ارتباطی فراهم کند. در واقع یک سایت شرکتی باید به شکل پویا و زنده فعال باشد تا مشتری با مراجعه با آن با یک سایت بروز و فعال روبرو شود. بدیهی است یک سایت بروز نشده و حاوی اطلاعات کم آنچه واقعا در کسب و کار یا شرکت رخ می دهد را نماش ندهد و مشتری دید خوبی نسبت به شرکت پیدا نکند.
یکی از وب سایت هایی که بسیار در بستر اینترنت در حال فعالیت هستند ، وب سایت های شرکتی می باشند . وب سایت های شرکتی از جمله وب سایت هایی هستند که می توانند قدرتمند تر از هرنوع وب سایت دیگری در سطح اینترنت عمل کنند . هم از لحاظ محتوا و هم ازلحاظ سود دهی برای شرکت . وب سایت های شرکتی امروزه به عنوان یک نماینده ازشرکت مورد نظر عمل می کنند . به این دلیل که کاربران این امکان را ندارند تا حضورا در محل شرکت مورد نظر حضور داشته باشند ، بنابراین وب سایتی که به عنوان نماینده شرکت طراحی شده است می تواند یک معرف از کلیت آن شرکت باشد .
کاربران زمانی که وب سایت شما را مشاهده میکنند ، اینگونه به نظر میرسد که در حال تماشای گرافیک و ظاهر وب سایت شما هستند اما واقعیت این است که در حال تماشای شرکت شما هستند . هر چیزی که در این وب سایت شرکتی به کاربران نمایش داده میشود همان چیزی است که در وهله اول در ذهن کاربران نقش خواهد بست . هرچیزی که کاربران در قدم اول از وب سایت شما مشاهده کنند ، شاید تا آخر عمرشان در ذهن آنها خواهد ماند . حتی اگر طرح ضعیفی را در قدم اول ارائه کرده باشید و بعد ها تلاش کنید تا این طرح را بهبود دهید ، بازهم ممکن است که بخش هایی از طرح اول ضعیف شما در ذهن مخاطبان باقی مانده باشد مگر اینکه تغییر واقعا شگرفی در سایت ایجاد کرده باشید . سایت شرکتی معرفی کننده شما در یک فضای مجازی است . یک محل و یک فضای گرافیکی بسیار خاص که امکان پیاده سازی هر نوع طرحی را برای شما فراهم خواهد نمود .
امکانات اصلی سایتهای شرکتی :
بخش اخبار و مقالات ، نمونه کارها ، بخش محصولات ( در قالب معرفی محصول یا فروش آنلاین )
بخش گالری تصویری یا گالری ویدئویی ، دسته بندی تصویری
بخش معرفی خدمات ، بخش معرفی همکاران ، معرفی برندها
بخش مربوط به نظرات مشتریان ، انواع منو های ناوبری در سایت ، اسلایدر معرفی یا محصولات
بخش شمارنده خدمات ، قسمت نقشه و لوکیشن ، تماس با ما ، درباره ما و ….