کسب و کار الکترونیک مشاوره و راه اندازی کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک مشاوره و راه اندازی کسب و کار الکترونیک

مشاوره و راه اندازی کسب و کار الکترونیک

مهمترین مزیت یک کسب و کار الکترونیک فراغت از زمان و مکان است. اینکه چگونه بتوانیم کسب و کار الکترونیک خود را راه اندازی کنیم نیاز است که مفاهیم و اصولی را رعایت کنیم. فناوری و اینترنت قرار نیست معجزه کند. همان کسب و کاری که در دنیای غیر اینترنتی راه اندازی می شود حالا باید در دنیای مجازی و اینترنتی راه اندازی شود و فقط با اصول و مفاهیم دیگری. آسان انجام شده، سریع انجام شدن و کم هزینه انجام شدن شاید سه مفهوم اصلی ای باشد که یک کسب و کار الکترونیک را نسبت به یک کسب و کار در دنیای غیراینترنتی برای داشتن یک استراتژی قوی تر کمک کند.

کسب و کار الکترونیک در واقع می تواند تمام فرآیندهایی که یک کسب و کار دارد را به شکلی پیاده سازی کند تا این فرآیندهای سریعتر، آسان تر و کم هزینه تر و گاهی ممکن کند. رویکرد اصلی در داشتن یک کسب و کار الکترونیک برای موفقیت در نظر داشتن منافع مشتری و گره زدن آن با منافع کسب و کار است. در واقع کسب و کار الکترونیکی به این معنا نیست که فقط فرآیندها و منافع در سمت کسب و کار متحول شود و بهبود پیدا کند. بلکه مهمترین آیتم موفقیت در کسب و کار الکترونیک را توجه به سمت مشتری و مخاطب باید در نظر گرفت.

صرف داشتن یک سایت و جذب از طریق سئو نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند. در واقع این یک استراتژی ضعیف و قابل رقابت و حتی شکست است که تصور کنیم رفتن در دنیای اینترنت بدون تحول داخلی کسب و کار باعث افزایش فروش یا آورده خواهد شد.

Consulting and setting up an electronic business

موارد مرتبط با مشاوره و راه اندازی کسب و کار الکترونیک

قبل از شروع: ذهنیت درستی داشته باشید

عموم مردم اغلب در مورد موفقیت های یک شبه می شنوند، زیرا آنها تیتر خوبی را ایجاد می کنند. با این حال، به ندرت به این سادگی است - آنها سال‌ها رویاپردازی، ساختن و موقعیت‌یابی را قبل از یک راه‌اندازی عمومی بزرگ نمی‌بینند. به همین دلیل، به یاد داشته باشید که بر روی سفر تجاری خود تمرکز کنید و موفقیت خود را با موفقیت دیگران نسنجید.

سازگاری کلیدی است

صاحبان مشاغل جدید در ابتدا تمایل دارند انگیزه خود را تغذیه کنند، اما وقتی این انگیزه از بین می رود ناامید می شوند. به همین دلیل است که ایجاد عادات و پیروی از روال هایی ضروری است که در هنگام از بین رفتن انگیزه به شما قدرت می دهد.

قدم بعدی را بردارید

برخی از صاحبان کسب‌وکار بدون نگاه کردن، با سر شیرجه می‌روند و در حین پیش‌روی کارها را درست می‌کنند. سپس، صاحبان مشاغلی هستند که در فلج تحلیل گیر می کنند و هرگز شروع نمی کنند. شاید شما ترکیبی از این دو هستید - و این درست همان جایی است که باید باشید. بهترین راه برای دستیابی به هر هدف تجاری یا شخصی، نوشتن تمام مراحل ممکن برای رسیدن به هدف است. سپس، آن مراحل را بر اساس آنچه که ابتدا باید اتفاق بیفتد، ترتیب دهید. برخی از مراحل ممکن است چند دقیقه طول بکشد در حالی که برخی دیگر زمان زیادی می برد. نکته این است که همیشه قدم بعدی را بردارید.

1. مفهوم کسب و کار خود را تعیین کنید

بیشتر توصیه‌های تجاری به شما می‌گویند که از چیزی که دوست دارید درآمد کسب کنید، اما دو عنصر بسیار مهم دیگر را از دست می‌دهد: باید سودآور باشد و چیزی که در آن مهارت دارید. به عنوان مثال، شما ممکن است عاشق موسیقی باشید، اما اگر خواننده یا ترانه سرای خوبی نباشید، ایده کسب و کار شما چقدر قابل اجرا است؟ شاید عاشق درست کردن صابون باشید و بخواهید در شهر کوچک خود یک مغازه صابون‌فروشی باز کنید که در نزدیکی آن سه صابون‌فروشی وجود دارد—وقتی در حال ساختن همان محصولی هستید که سایر فروشگاه‌های اطراف آن را تولید می‌کنید، به راحتی نمی‌توانید بازار را در گوشه و کنار بگذارید.

اگر ایده محکمی از آنچه کسب و کار شما به دنبال دارد ندارید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • دوست داری چه کار کنی؟
  • از چه کاری بدت میاد؟
  • آیا می توانید چیزی فکر کنید که این کارها را آسان تر کند؟
  • در چه کاری خوب هستید؟
  • دیگران در مورد چه چیزی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند؟
  • اگر به شما ده دقیقه فرصت داده شود که یک سخنرانی پنج دقیقه ای در مورد هر موضوعی داشته باشید، آن چه خواهد بود؟
  • کاری که همیشه می خواستید انجام دهید، اما برای آن منابع کافی ندارید؟

این سوالات می تواند شما را به ایده ای برای کسب و کارتان سوق دهد. اگر از قبل ایده ای دارید، ممکن است به شما در گسترش آن کمک کنند. هنگامی که ایده خود را به دست آوردید، آن را با این که آیا در آن خوب هستید و آیا سودآور است اندازه بگیرید.

ایده کسب و کار شما نیز لازم نیست که Scrub Daddy یا Squatty Potty بعدی باشد. در عوض، می توانید یک محصول موجود را بگیرید و آن را بهبود ببخشید. شما همچنین می توانید یک محصول دیجیتالی را بفروشید تا هزینه اضافی کمی وجود داشته باشد.

چه نوع کسب و کاری را باید شروع کنید؟

قبل از انتخاب نوع کسب و کار برای شروع، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • چه نوع بودجه ای دارید؟
  • چقدر زمان برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود دارید؟
  • آیا ترجیح می دهید در خانه کار کنید یا در دفتر یا کارگاه؟
  • چه علایق و علایقی دارید؟
  • آیا می توانید اطلاعات (مانند دوره آموزشی) را به جای یک محصول بفروشید؟
  • چه مهارت یا تخصص دارید؟
  • چقدر سریع نیاز دارید تا کسب و کار خود را گسترش دهید؟
  • چه نوع حمایتی برای راه اندازی کسب و کار خود دارید؟
  • آیا با شخص دیگری شریک هستید؟
  • آیا مدل فرنچایز برای شما منطقی تر است؟

ایده های تجاری محبوب را در نظر بگیرید

2. در مورد رقبا و بازار خود تحقیق کنید

بیشتر کارآفرینان زمان بیشتری را برای محصولات خود صرف می کنند تا اینکه با رقبا آشنا شوند. اگر برای تامین مالی خارجی درخواست دهید، وام دهنده یا شریک بالقوه می خواهد بداند: چه چیزی شما (یا ایده کسب و کارتان) را متمایز می کند؟ اگر تجزیه و تحلیل بازار نشان می دهد که محصول یا خدمات شما در منطقه شما اشباع شده است، ببینید آیا می توانید رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نظافت خانه را در نظر بگیرید - به جای خدمات نظافت عمومی، ممکن است در خانه هایی با حیوانات خانگی تخصص داشته باشید یا روی تمیز کردن گاراژ تمرکز کنید.

تحقیقات اولیه

مرحله اول هر مطالعه رقابتی، تحقیقات اولیه است، که مستلزم به دست آوردن داده ها به طور مستقیم از مشتریان بالقوه به جای استناد به نتایج شما بر روی داده های گذشته است. می توانید از پرسشنامه ها، نظرسنجی ها و مصاحبه ها استفاده کنید تا بدانید مصرف کنندگان چه می خواهند.
نظرسنجی از دوستان و خانواده توصیه نمی شود مگر اینکه آنها بازار هدف شما باشند. افرادی که می گویند می خواهند چیزی بخرند و افرادی که خرید می کنند بسیار متفاوت هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که سهام زیادی در آنچه می گویند، ایجاد کنید و وقتی سعی می کنید آن را بفروشید، آن را بفروشید، زیرا همه افرادی که گفته اند آن را می خرند، این کار را نمی کنند زیرا محصول چیزی نیست که آنها را بخرند. می خرید

تحقیق ثانویه

هنگام انجام تحقیقات ثانویه، از منابع اطلاعاتی موجود، مانند داده های سرشماری، برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. داده‌های فعلی ممکن است به روش‌های مختلفی که برای نیازهای شما مناسب است مطالعه، گردآوری و تجزیه و تحلیل شوند، اما ممکن است به اندازه تحقیقات اولیه دقیق نباشند.

تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید

SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. انجام تجزیه و تحلیل SWOT به شما این امکان را می دهد که به حقایقی در مورد نحوه عملکرد محصول یا ایده شما در صورت عرضه به بازار نگاه کنید و همچنین می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد جهت ایده خود کمک کند. ایده کسب و کار شما ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد که در نظر نگرفته بودید یا ممکن است فرصت هایی برای بهبود محصول رقیب وجود داشته باشد.

پرسیدن سوالات مرتبط در طول تجزیه و تحلیل SWOT می تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف را قبل از اینکه کسب و کار جدید شما را مخدوش کنند شناسایی و برطرف کنید.

3. طرح کسب و کار خود را ایجاد کنید

طرح کسب و کار یک سند پویا است که به عنوان یک نقشه راه برای ایجاد یک کسب و کار جدید عمل می کند. این سند درک و جذب را برای سرمایه گذاران بالقوه، مؤسسات مالی و مدیریت شرکت ساده می کند. حتی اگر قصد تامین مالی خود را دارید، یک طرح کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا ایده خود را بسط دهید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. هنگام نوشتن یک طرح تجاری جامع، بخش های زیر را در نظر بگیرید:

  • خلاصه اجرایی: خلاصه اجرایی باید اولین مورد در طرح کسب و کار باشد اما در آخر نوشته شود. این کسب و کار جدید پیشنهادی را توصیف می کند و اهداف شرکت و روش های دستیابی به آنها را برجسته می کند.
  • شرح شرکت: شرح شرکت شامل مشکلاتی است که محصول یا خدمات شما حل می کند و چرا کسب و کار یا ایده شما بهترین است. به عنوان مثال، شاید پیشینه شما در زمینه مهندسی مولکولی باشد، و از این پس زمینه برای ایجاد نوع جدیدی از لباس های ورزشی استفاده کرده باشید—شما اعتبار مناسب برای ساخت بهترین مواد را دارید.
  • تجزیه و تحلیل بازار: این بخش از طرح کسب و کار تجزیه و تحلیل می کند که چگونه یک شرکت در مقابل رقبای خود قرار گرفته است. تحلیل بازار باید شامل بازار هدف، تجزیه و تحلیل تقسیم بندی، اندازه بازار، نرخ رشد، روندها و ارزیابی محیط رقابتی باشد.
  • سازمان و ساختار: در مورد نوع سازمان تجاری مورد انتظارتان، استراتژی های مدیریت ریسک و اینکه چه کسی تیم مدیریت را پرسنل خواهد کرد، بنویسید. صلاحیت آنها چیست؟ آیا کسب و کار شما یک شرکت با مسئولیت محدود تک نفره (LLC) خواهد بود یا یک شرکت بزرگ ؟
  • ماموریت و اهداف: این بخش باید حاوی بیانیه مختصری از ماموریت باشد و جزئیات آنچه را که کسب و کار می خواهد انجام دهد و مراحل رسیدن به آن را شرح دهد. این اهداف باید SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، اقدام محور، واقع بینانه و محدود به زمان) باشند.
  • محصولات یا خدمات: این بخش نحوه عملکرد کسب و کار شما را توضیح می دهد. این شامل محصولاتی است که در ابتدای کسب و کار به مصرف کنندگان ارائه خواهید داد، نحوه مقایسه آنها با رقبای موجود، هزینه محصولات شما، چه کسی مسئول ایجاد محصولات، نحوه تهیه مواد و هزینه آنهاست. ساختن
  • خلاصه پیشینه: نوشتن این بخش از طرح کسب و کار زمان بر است. هر گونه داده، مقاله و مطالعات تحقیقاتی را در مورد روندهایی که می تواند بر کسب و کار یا صنعت شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد، گردآوری و خلاصه کنید.
  • طرح بازاریابی: طرح بازاریابی ویژگی های محصول یا خدمات شما را مشخص می کند، تجزیه و تحلیل SWOT را خلاصه می کند و رقبا را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین در مورد اینکه چگونه کسب و کار خود را تبلیغ می کنید، چقدر پول برای بازاریابی هزینه می شود و مدت زمانی که کمپین انتظار می رود ادامه داشته باشد، بحث می کند.
  • برنامه مالی: برنامه مالی شاید هسته اصلی طرح تجاری باشد زیرا بدون پول، کسب و کار به جلو نمی رود. یک بودجه پیشنهادی را به همراه صورت‌های مالی پیش‌بینی‌شده، مانند صورت درآمد، ترازنامه و صورت جریان‌های نقدی در برنامه مالی خود بگنجانید. معمولاً صورتهای مالی پنج ساله قابل قبول است. اگر به دنبال تامین مالی خارجی هستید، این بخش همچنین جایی است که باید درخواست کمک مالی خود را درج کنید.

بیشتر بدانید: الگوی طرح کسب و کار ساده رایگان ما را دانلود کنید .

با یک استراتژی خروج بیایید

استراتژی خروج برای هر کسب‌وکاری که به دنبال سرمایه است مهم است، زیرا در صورت تصمیم به بازنشستگی یا ادامه پروژه‌های دیگر، نحوه فروش شرکت یا انتقال مالکیت را مشخص می‌کند. یک استراتژی خروج همچنین به شما این امکان را می دهد تا زمانی که زمان فروش فرا می رسد، بیشترین سود را از کسب و کار خود ببرید. چند گزینه مختلف برای خروج از یک کسب و کار وجود دارد و بهترین گزینه برای شما بستگی به اهداف و شرایط شما دارد.

رایج ترین استراتژی های خروج عبارتند از:

  • فروش کسب و کار به طرف دیگر
  • واگذاری کسب و کار به اعضای خانواده
  • انحلال دارایی های تجاری
  • درها را بسته و دور می شود

 

4. ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید

هنگام ساختاردهی کسب‌وکارتان، مهم است که در نظر بگیرید که چگونه هر ساختار بر میزان مالیاتی که مدیون هستید، عملیات روزانه و اینکه آیا دارایی‌های شخصی شما در معرض خطر است یا خیر، تأثیر می‌گذارد.

LLC

LLC مسئولیت شخصی شما را در قبال بدهی های تجاری محدود می کند . LLCها می توانند متعلق به یک یا چند نفر یا شرکت باشند و باید دارای یک نماینده ثبت شده باشند . از این مالکان به عنوان اعضا یاد می شود.

جوانب مثبت

  • LLC ها حفاظت از مسئولیت را برای مالکان ارائه می دهند
  • آنها یکی از ساده ترین نهادهای تجاری برای راه اندازی هستند
  • شما می توانید یک LLC تک نفره داشته باشید

منفی

  • ممکن است از شما خواسته شود که اسناد اضافی را به طور منظم به ایالت خود ارسال کنید
  • شرکت های LLC نمی توانند سهام صادر کنند
  • شما باید هزینه های پرونده سالانه را به ایالت خود بپردازید

مشارکت با مسئولیت محدود (LLP)

LLP مشابه یک LLC است اما معمولاً برای متخصصان تجاری دارای مجوز مانند وکیل یا حسابدار استفاده می شود. این ترتیبات مستلزم یک قرارداد مشارکت است.

جوانب مثبت

  • شرکا مسئولیت محدودی در قبال بدهی ها و اقدامات LLP دارند
  • LLP به راحتی شکل می گیرد و نیازی به مدارک زیادی ندارد
  • هیچ محدودیتی برای تعداد شرکا در LLP وجود ندارد

منفی

  • شرکا موظفند فعالانه در تجارت شرکت کنند
  • LLP ها نمی توانند سهام صادر کنند
  • همه شرکا شخصاً در قبال هرگونه ادعای سوء رفتار علیه شرکت مسئول هستند

مالکیت انحصاری

اگر یک کسب و کار انفرادی راه اندازی می کنید، ممکن است یک مالکیت انفرادی را در نظر بگیرید . شرکت و مالک از نظر حقوقی و مالیاتی یکسان محسوب می شوند. صاحب کسب و کار مسئولیت کسب و کار را بر عهده می گیرد. بنابراین، اگر کسب و کار شکست بخورد، مالک شخصاً و از نظر مالی مسئول تمام بدهی های تجاری است.

جوانب مثبت

  • شرکت های انفرادی به راحتی تشکیل می شوند
  • نیازی به ارسال مدارک اضافی با ایالت شما نیست
  • شما کنترل کامل کسب و کار را در دست دارید

منفی

  • شما شخصاً مسئول تمام بدهی های تجاری هستید
  • جمع آوری پول برای یک شرکت انفرادی می تواند دشوار باشد
  • کسب و کار ممکن است عمر محدودی داشته باشد

شرکت

یک شرکت مسئولیت شخصی شما را در قبال بدهی های تجاری محدود می کند همانطور که یک LLC انجام می دهد. یک شرکت می تواند به عنوان یک شرکت C (C-corp) یا یک شرکت S (S-corp) مشمول مالیات شود. وضعیت S-corp به شرکت های کوچکی که الزامات IRS خاصی را برآورده می کنند، مالیات گذرا ارائه می دهد. شرکت‌های بزرگ‌تر و استارت‌آپ‌هایی که امیدوارند سرمایه‌های مخاطره‌آمیز را جذب کنند معمولاً به عنوان C-corps مالیات می‌گیرند.

جوانب مثبت

  • شرکت ها حفاظت از مسئولیت را برای مالکان ارائه می دهند
  • طول عمر یک شرکت محدود نیست
  • یک شرکت می تواند تعداد نامحدودی سهامدار داشته باشد

منفی

  • شرکت ها مشمول مالیات مضاعف هستند
  • آنها نسبت به سایر ساختارهای تجاری گرانتر و پیچیده تر هستند
  • سهامداران ممکن است مسئولیت محدودی داشته باشند

قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار کسب و کار، وضعیت خود را با یک حسابدار کسب و کار کوچک و احتمالاً یک وکیل در میان بگذارید، زیرا هر نوع کسب و کار دارای روش های مالیاتی متفاوتی است که می تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد.