تعالی یک کسب و کار و سازمان در حوزه تجاری مفهوم تجارت اجتماعی است. این همان مفهومی است که در گذشته به شکل سنتی و گسسته در بازارهای ایرانی دیده می شود. مفاهیم و اصولی که ثبات بازار و اعتبار را در بازار به شکل افسانه واری خلق کرده بود. مفاهیمی که حالا در شکی متحول شده و از رفرنس های غیر ایرانی به شکل اصول در آمده است و ارائه می شود.
7 مرحله یا رویکرد که به شکلی منفک و توام می تواند به تعالی کسب و کار و سازمان کمک کند. مراحلی شامل رویکرد 1 - حل مشکل یا ارائه ارزش 2 – پایداری مالی و اجتماعی 3 – مشارکت مخاطبان و مشتریان 4 – چرخه فعال سود و توسعه برای پایداری و توسعه محصول 5 – رویکرد توجه به حوزه های اجتماعی محیط 6 – افزایش تعلق به ذینفعان و بالعکس 7 – رویکرد سرگرمی در اولویت
شاید مهمترین وجه تجارت اجتماعی در مفهوم و تعریف خود بازار نمایان شود. اینکه ابتدا یک جمع متقاضی ایجاد کنیم و این جمع متقاضی دارای صفات و نیاز مشترک خواهند بود. مفاهیم سنتی بازار در ایران شاید بهترین ابزار و کمک برای درک و پیاده سازی بهتر به سبب بومی بودن مفاهیم در ایران است.