رویکرد محصول محور یک نرم افزار موجب می شود که نرم افزارها به شکلی توسعه پذیر و در راستای پایداری در عرضه رشد کنند و تبدیل به یک محصول جامعه شوند تا عرضه آن به جای یک مشتری به بازاری از مشتریان تبدیل شود. در این بین نیاز به سفارشی سازی برحسب نیازهای مشتریان کم کم به شکل قابلیت هایی برای مشتریان دیگر تبدیل می شود. مدیریت فرآیند تولید نرم افزار امروزه نیازمند رویکردی فراتر از مدیریت پروژه نرم افزاری است. مدیریت محصول و داشتن یک نگاه بیرونی به محصول می تواند این مهم را براورده کند. هر چقدر با واقعیت نیازها و تقاضای بازار بیشتر روبرو شویم محصول نرم افزاری قوی تر و قابلیت رقابت بالاتری خواهد داشت.
این قابلیت رقابتی با توسعه پذیری و داشتن نقشه راه توسعه نرم افزار امکان پذیر است. نیازها و تقاضاهای مخاطبان و مشتریان همیشه در حال افزایش، رشد و توسعه است و هماهنگی با این رشد و توسعه بیرونی نیاز به واسطه ای دارد که نگاه بیرونی را درونی سازی کند. تجربیات متنوع مدیر محصول و مشاور تولید نرم افزار در محصولات متنوع و حوزه های مختلف مشتریان باعث می شود که قابلیت ها و امکانات محصول در رقابت بازار موفق تر باشد.