حضور در اینترنت برای کسب و کارها همواره توام با خلق و نگهداری ارتباط با مشتریان است. جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی باتوجه به تک بعدی بودن و تخصصی بودن فعالیت کسب و کارها نیازمند تولید محتوای مرتبط و حاشیه ای کسب و کار است. محتوایی که بتواند لایه های مختلف ارتباط با مشتریان را پوشش دهد. شبکه های اجتماعی، سایت-و-فروشگاه-اینترنتی/34/e">وب سایت و سایت های خبری، مجله اینترنتی و اطلاع رسانی نیازمند مدیریت محتوا و تولید محتوای مفید و دارای آیتم های ارتباطی است.
یک محتوا ممکن است مستقیم در شبکه های اجتماعی و وب سایت (سئو) با مخاطب ارتباط برقرار کند و گاهی ممکن است با تاثیرگذاری از طریق محتوای مرتبط یا حتی حاشیه ای این ارتباط را ایجاد کند. رپرتاژ آگهی ها، خبرهای مرتبط یکی از این راهها است که می تواند هم اثرگذاری بیشتری بواسطه ارتباط غیرمستقیم بگذارد و هم هزینه کمتری به جهت تولید برای کسب و کارها ایجاد کند.
این محتوا ممکن است به شکل مستقیم و دستی توسط تیم محتوا ایجاد شود و یا حتی به شکل غیرمستقیم توسط هوش مصنوعی و برگرفته از مطالب و خبرهای بروز تولید و به شکل خودکار در وب سایت کسب و کار یا وب سایت های خبری ایجاد شود.